Pages

Sunday, June 2, 2013

Paweł Świątek: Co warto zobaczyć w Kalifornii

Uczniowie klas 1-5 naszej szkoły sami napisali książki, które zostały opublikowane nakładem wydawnictwa szkolnego. Oto książka "Co warto zobaczyć w Kalifornii" napisana przez Pawła Świątka z drugiej klasy.
Pewnego razu, kiedy pojechaliśmy na lotnisko, pomyślałem “Gdzie my jedziemy?” Tata powiedział – “Do Kalifornii”!
“Hura!”, powiedziałem.

Jak wystartowaliśmy, mój brzuch burczał. Lecieliśmy aż 5 godzin, potem wylądowaliśmy. Tego samego dnia zobaczyliśmy statek Queen Mary. To drugi największy statek po Titanicu.

Na drugi dzień poszliśmy odwiedzić Sea World w San Diego. Można tu zobaczyć występ orki Shamu, delfiny, foki, żółwie i inne zwierzęta morskie. Wiele się tu nauczyłem o tym, co jedzą i robią. To był bardzo fajny i ciekawy dzień.

Trzeciego dnia poszliśmy do Legolandu. Wszystko było z Lego. Widziałem wieżowce z klocków, mosty, samochody i Biały Dom. Też widziałem Gwiezdne Wojny i dinozaury. Jechalismy kolejką i była dość szybka, płynęliśmy statkiem i psikaliśmy się wodą.

Czwartego dnia odwiedziliśmy Disneyland. Było tam bardzo dużo ludzi. Tata brał przepustki, zebyśmy weszli szybciej na kolejki i karuzele. Najbardziej lubiłem kierować samochodami i jeździć na szybkich kolejkach. Ale było strasznie! Wieczorem obejrzeliśmy paradę Myszki Miki i sztuczne ognie.

Piątego dnia poszliśmy do Universal Studios. Najpierw pojechaliśmy autobusem, żeby zobaczyć jak robią filmy. W długim tunelu widziałem film 3D, w którym King Kong walczył z dinozaurami. Widzieliśmy też jak robią efekty specjalne. Jechaliśmy bardzo szybką kolejką w Parku Jurajskim. Fajnie było zobaczyć pożar, powódź i trzęsienie ziemi, a wszystko to na niby.

Następnym miejscem, które zobaczyliśmy był most Golden Gate w San Francisco. Tak naprawdę wcale nie jest złoty tylko czerwony. Ten most jest bardzo długi i zawsze na nim bardzo wieje wiatr. Często wcale tego mostu nie widać, bo się chowa we mgle. Jak jest ładna pogoda to widać z niego stare więzienie Alcatraz, które jest na małej wyspie.

Kaliforniajest bardzo, bardzo ciekawa, bo jest tam dużo miejsc, które można zobaczyć. Są tam wysokie skały, piękne parki narodowe, najgrubsze drzewa na świecie, plaże nad oceanem i parki dla dzieci.


O autorze
Mam na imię Paweł. Mam 8 lat i chodzę do drugiej klasy. Mieszkam
w Woodinville z bratem Maćkiem, siostrą Wiktorią, rodzicami i psem,
który nazywa się Max. Lubię samoloty oraz samochody. Lubię też
budować z Lego i rysować. Moim ulubionym daniem są hamburgery,
frytki i kotlety schabowe. W wolnych chwilach oglądam ciekawe programy
o dinozaurach, dzikich zwierzętach i katastrofach lotniczych.

No comments:

Post a Comment