Pages

Wednesday, May 9, 2012

Weronika K. o Pippi


Książka którą wybrałam na mój raport nazywa się „Pippi Pończoszanka” napisana przez Astrid Lindgren.

Wydarzenie które wybrałam nazywa się „Pappi bawi się w berka z policjantami.”

Główni bohatrowie są Pippi i dwóch policjantów. Pippi jest bardzo śmieszną dziewczynką. Jest też szybka i dobra w gimnastyce. Miejsce wydarzenia jest Willa mieszntota gdzie mieszka Pippi. Tatuś ją kupił dla niej wraz z koniem i małpą - Pan Nillson.

W tej przygodzie, dwóch policjantów pryzchodzi żeby zabrać Pippi do domu dziecka. Pippi ich nie rozumie, i mówi że już mieszka w ‘domu dziecka”. Policjanci próbują jej powiedziec że musi chodzić do szkoły, ale ona odpowiada że przez dziewięć lat dobrze żyła sobie bez "tabliczki schorzenia". A jak policjanci zapytali jej co jest stolica Portugalii, zaskoczyła ich mówiąc”Lizbona”, i że była już tam z tatą. Wtedy policjanci ją złapali. Pippi myślała że się bawią w berka i też ich złapała. Potem zaczęła od nich uciekać. A jak Pippi biegła, było bardzo ciężko ją złapać. To właśnie stało się z policjantami. Pippi biegła i się wspinała jak szalona. A jak zaczęła się wspinać na swój dom, policjanci musieli pójść po drabinę. A jak w końcu weszli, Pippi zeszła używając drzewo obok domu i zabrała im drabinę. W końcu Pippi dała  zpowrotem drabinę i zeszli krzycząc: „Teraz oberwiesz paskudny dzieciaku!” Pippi, która była bardzo silna, podniosła ich na rękach, a jak ich opuściła, odjechali.

To wydarzenie mi się podobało, bo było śmieszne. Było też ciekawe. Bardzo mi się podobała książka „Pippi Pończonszanka” i bym radziła ją innym przeczytać.


No comments:

Post a Comment