Pages

Friday, May 18, 2012

Maciek, Mikołajek i inne chłopaki


Głównym bohaterem książki „Mikołajek i inne chłopaki” jest chłopiec Mikołajek. Mikołajek chodzi do szkoły we Francji i mam dużo kolegów.

Koledzy Mikołaja są bardzo śmieszni. Jeden z nich jest bardzo gruby i dziwny, i nma na imiuę Alcest. Ananiasz też jest trochę dziwny bo się wszystkiego boi. Inni chłopcy zawsze się biją. Rufus i Gotfryd bili się najwięcej. Ale w szkole bić się nie można, bo jest taki opiekun, który wszystkiego pilnuje. Ma na imię Rosół i to jest śmieszne, bo rosól to jest też taka zupa.

Pierwszym wydarzeniem była sytuacja, kiedy Kleofas przyszedł do szkoły w okularach. Wszycy się bardzo zdziwili. Kleofas powiedział że nie można go bić bo ma okulary. Jak przeczytałem i usłyszałem o opiekunie Rosole, to zaczynałem się śmiać.

Najfajniejsze byo kiedy Maksencjusz robił magiczne sztuczki.Ostania sztuczka była taka że próbował zrobić żeby biała kulka zniknęła. I tak się stało. W szkole był obrażony że nie ma swojej biały kulki. Ktoś mu tę kulkę zabrał.

Podobało mi się też jak Mikołajek i koledzy poszli do lekarza na prześwietlenie. Najpierw myśleli że to są szczepnienia i operacje i przestraszyli się. Gotfryd zapytał się staraszych chłopaków czy to boli. Oni odpowiedzieli, że okropnie i że piecze, szczypie i drapie. To było zabawie, bo jak Ananiasz to usłyszał to rzucil się na ziemię i zrobiło mu się niedobrze. Powiedział też, że nie może iść do lekarza, bo jest chory!  Zrobił się wielki hałas i w końceu lekarze zabrali przez przypadek Gotfryda.

Książka mi się podobała dlatego, że była bardzo zabawna, chłopaki ciągle się bili i zawsze mówił „Chesz dostać w zęby?” i zaczynali się kłócić o byle co. Bardzo bym chciał przeczytać wszystkie inne książki o Mikołajku. 

No comments:

Post a Comment