Pages

Tuesday, March 29, 2011

Zaczarowana zagroda

Asy z drugiej klasy czytały opowiadanie Aliny i Czesława Centkiewiczów Zaczarowana zagroda. W opisie opowiadania czytamy: Akcja opowiadania rozgrywa się na wschodnim wybrzeżu Antarktydy, gdzie grupa polskich polarników bada życie pingwinów. Zafascynowani mało znanymi ptakami naukowcy postanawiają zapędzić pingwiny do lodowej zagrody, aby je zaobrączkować. Następnego dnia okazuje się jednak, że zagroda jest pusta... Opowiadanie bardzo nam się podobało. Oto jak drugoklasiści je podsumowali:

Julia S. Podobało mi się, że pingwinki umiały uciec z zagrody. Podobał mi się pingwinek Elegancik. Podobało mi się, że pingwinki pomagały sobie wzajemnie abu uciec z zagrody. Podobało mi się jak pracownicy zaganiali pingwinki do zagrody. Podobało mi się, kiedy jeden pracownik powiedział, że pingwinki mogą fruwać. Podobało mi się kiedy profesor zgubił fajkę. Podobało mi się, że wszyscy ludzie pomagali sobie aby poznac życie pingwinów.

Veronica P. Ja lubiłam Zaczarowaną zagrodę. Podobało mi się jak pingwinki uciekły z zagrody. Podobało mi się jak mądre pingwiny zrobiły sobie drabine. Na dole był Elegancik, a na nim drugi pingwin i tak uciekały. Pingwiny to bardzo mądre ptaki.

Filip W. Najbardziej w opowiadaniu Zaczarowana zagroda podobal mi się pomysł zaobrączkowania pingwinów, żeby obserwować wędrówki pingwinów. Poza tym podobało mi się jak naukowcy próbowali złapać pingwiny. Chciało mi się śmiać kiedy profesorowi fajka wyleciała z buzi. Ciekawy byłem jak pingwiny wyszły z zagrody. Podobał mi się sposób wychodzenia pingwinów z zagrody.

Agnieszka D.: Ja lubiłam kiedy pingwinki wydostały się z zagrody. Też lubiłam kiedy profesor myślał, że pingwiny latają lub magicznie wychodzą z zagrody. Plus było śmieszne kiedy drugi pan myślał, że pingwiny trenowały do cyrku. Kiedy wszystkie pingwiny wychodzą, Elegancik jest zawsze w zagrodzie.

Ola Ch.: To co mi się podobało w Zaczarowanej zagrodzie, to to że naukowcy ciężko pracowali by poznać życie pingwinów. Bardzo chcieli je złapać do zagrody. Kiedy już im się to udało, poszli do siebie. W nocy pingwiny uciekły. Więc naukowcy zrobili większa zagrodę. Ale w nocy pingwiny znowu uciekły. A wkrótce naukowcy poznali sposób pingwinów.


No comments:

Post a Comment