Pages

Thursday, November 22, 2012

O Polsce i Ameryce


Uczniowie czwartej klasy czytali fragment noweli Henryka Sienkiewicza Za chlebem. Przy tej okazji omawiania tej lektury, odpowiadali na pytanie Czym jest dla Ciebie Polska, a czym Ameryka? To jak pięknie opisali swoje odczucia:

Róża: Polska oznacza dla mnie rodzinę, a Stany Zjednoczone to moje życie.
Ola: Ja widzę Polskę jako piękny kraj z pięknymi legendami i ładnymi budynkami. Widzę Amerykę jako piękny kraj z naturą i milutkim życiem.
Ala: Dla mnie Polska znaczy, że tam mieszka moja babcia i dziadek, Kuzyn Bartuś (on był urodzony 2 miesiące temu), ciocia i wujek Wiktor. A Ameryka znaczy, że ja mam mamę i tatę, brata i 2 koty, koleżanki i dużo dzieje się w moim życiu.
Filip: Polska to kraj, do którego lubię jeździć bo mam tam rodzinę i kuznów, z którymi mogę się bawić. Ameryka to kraj gdzie teraz mieszkam.
Łukasz: Polska jest krajem skąd pochodzi moja rodzina. A Ameryka jest moją ojczyzną.
Natalia: Polska dla mnie to kochany kraj  gdzie mogę spotkać się z rodziną. Ameryka to dla mnie walczący i silny kraj dla dobra większości.
Filip: Polska to ojczyzna mojej mamy i taty, moich babć i dziadków. Bardzo lubię tam jeździć i prowadzić polskie życie. Ameryka to kraj, w którym ja się urodziłem, chodzę do szkoły i mam kolegów. 

Ryc. Wincenty Wodzianowski, Wawrzon i Marysia (z Albumu jubileuszowego Henryka Sienkiewicza , Gebethnera i Wolffa) 


Podczas gdy czwartoklasiścci rozmawiali o noweli Sienkiewicza, piąta klasa rozmawiała o Pocahontas i tym kim ona była. Oto jak opowiadali jej historię jej życia.

A.: Pocahontas była indiańska księżniczką. Była miła i dobra. Uratowała kapitana Smitha przed Indianami, pomogła też osadnikom w szukaniu jedzenia i w poszukiwaniu miejsc do osiedlenia się.  

J.: Pocahontas była księżniczką indiańską. Była dobra, miła, wrażliwa, dzieliła się żywnością, pomagała osadnikom i broniła ich.

R.: Pocahontas była indiańską księżniczką. Pomagała osadnikom z Wiginii. Przynosiła im jedzenie i łagodziła konflikty z Indianami. Bardzo lubiła kapitana Johna Smitha. Kiedy Smith wrócił do Anglii, Pocahontas wyszła za mąż za lorda Johna Rolfa. Była nawet przedstawiona królowej.  Po pewnym czasie Pocahontas zachorowała na nieuleczalną chorobę i zmarła. 

No comments:

Post a Comment