Pages

Sunday, February 20, 2011

Kacperiada - lektura klasy drugiej

Kacperiada była lekturą obowiązkową klasy drugiej. Wszyscy poznaliśmy opowiadania o Kacprze napisane przez Grzegorza Kasdepke. Kacper spodobał się wszystkim, bo miał bardzo śmieszne przygody.

Veronica P.: Kacper był czteroletnim chłopcem. Miał bujną wyobraźnie i wymyślał, że starsza pani w szpitalu to zima albo pan od kaloryferów to doktor. Nie słuchał też rodziców i dlatego chcieli sprzedać jego nieużywane uszy. Lubił się długo kąpać i bawić w piaskownicy. Raz wykopał skarb aż się jego tata bardzi zdziwił. Bardzo polubiłam opowiadania o nim. Trochę przypominały historyjki o mnie.

Ola Ch.: Kacper był śmieszny, bo mówił "tato, on nas zje". Kacper był odważny bo spróbował tortu marchewkowego. Kacper był miły, bo wziął pajacyka, który nie miał właściciela. Kacper był smutny, kiedy tata się z nim nie bawił. Kacper to był fajny chłopiec.

W Kacperiadzie najbardziej podobał mi się rozdział Urodziny Kacpra. Podobało mi się dlatego, że Kacper spróbował tortu Marty. Był dzielny i miły, bo kiedy nikt nie chciał tortu marchewkowego, to on nie chciał by Marta była smutna i sam spróbował. A Marta była szczęśliwa, że ktoś spróbował jej tortu. Kacper nie tylko spróbował czegoś nowego, ale jeszcze był miły i dobry dla Marty wyłącznie. To jest właśnie to, dlaczego i jaki rozdział podobał mi się najbardziej.

Julia S. : Kacper był brudny bo pomazał się pastą do zębów. Kacper jest przemądrzały bo myśli, że wszystko wie. Kacper jest dobry i ma dobre serce, bo chciał adoptować pajacyka. Kacper jest śmieszny, bo powiedział tacie, że bedzie aktorem, a tata kurtyną. Kacper bardzo lubi się kąpać, ale nie lubi myć głowy.

Najbardziej podobało mi się opowiadanie o teatrze. Oni bawili się w teatr. Kacper był aktorem, a tata kurtyną. Mama Kacpra była publicznością. Tata Kacpra tak polubił teatr, że potem i Kacper, i mama byli publicznością.

Filip W.: Kacper był śmieszny, ponieważ kiedy pies leciał na czekoladowe lody on krzyknął "Tato, on nas zje". Kacper miał dobre serce, ponieważ zjadł marchewkowy tork bez curku, żeby dziewczynka, która nie mogła jeść cukru nie czuła się gorsza. Kaceper był czasami niegrzeczny, bo jak rodzice wołali, to nei przychodził na obiad i nie używał swoich uszu. Kacper był opiekuńczy, ponieważ kiedy znalazł bezdomnego pajacyka, to zgodził sięz tatą na adopcję.

Najbardziej podobało mi się opowiadanie pt. "Kąpiel". Kacper bardzo lubił siedzieć w wannie. Raz wieczorem jego tata zasnął na kanapie, a Kacper był w wannie. Jak się tata obudził, to zobaczył w wannie tylko gumowe rękawiczki. Myślał, ze Kacper się rozpuścił jak oranżada, a on już po prostu poszedł spać.

Róża P.: Kacper był smutny, fajny, kochany i ciekawy. Był smutny, gdy tata nie chciał się bawić. Jest fajny, bo myślał, że tata znajdzie skarb. Jest kochany, bo kochał pajacyka. Jest ciekawy, bo znalazł panią zimę.

Nie podobało mi się żadne opowiadanie. Kacper jest za śmieszny dla mnie. Mi się też nie podobało, ze tata opowiadał, a ja bym chciała, żeby mama opowiadała albo żeby Kacper opowiadał. Mi się też nie podobało, że prawie wszystkie opowiadania były śmieszne. Chciałabym, zeby w historyjkach występowało więcej zwierzątek.

Filip S.: Kacper był śmieszny, kiedy zachowywał się jak dziadek. Był miły bo zjadł na urodzinach tort, który przyniosła dziewczynka. Był wesoły bo znalazł z tatą pajacyka pod drzewem i Kacper zaadoptował pajacyka. Był ciekawy, bo chciał wiedzieć do czego służą klepsydry. Był dzielny kiedy znalazł w piaskownicy skarb.

Najbardziej podobało mi się opowiadanie "Nadęty jak balon". Pewnego dnia tata Kacpra na obiad zrobił spaghetti i był bardzo z siebie dumny. Potem Kacper powiedział tatcie, że jest nadęty, zarozumiały i nikt go nie lubi. Wtedy tata opowiedział mu historię od dwóch balonach. Czasem jest dobrze być nadętym, czyli napompowanym jak balon.

Dominik M.: Kacper to imię chłopca. On jest grzeczny, dlatego że słuchał mamy i nie bił nikogo. Kacper potrafi rozśmieszać dzieci i dlatego wszyscy go lubią.

No comments:

Post a Comment